|
Hommage aan Sharon Sapienza
16 september 2013:
Vele artiesten gaan morgenavond in het Teatro Central in Sevilla in een voorstelling, die als eerbetoon aan Sharon Sapienza is opgezet, optreden. Zo zijn er al toezeggingen van Javier Latorre, Juan Ogalla, Isabel Bayón en bijv. Matilde Coral die als haar oud-docente enige woorden over haar zal spreken en over hun relatie. De voorstelling onder de titel “Larachí de Sharon“ begint om 21:00 uur.

Juan Vergillos - Belen Maya - Sharon Sapienza
Sharon was danseres, producer, tourmanager en flamencomanager. Ze kwam op 13 februari 2013 te overlijden aan hartfalen.
De optredens zullen zowel flamenco als bolero als clásico español bevatten; gebieden waarop ook Sharon zich begaf.
Behalve de genoemde dansers zijn er ook andere artiesten die acte de présence zullen geven, zoals David el Galli en Miguel Rosendo, Eduardo Trassierra, Juan Carlos Berlanga en Jesús Torres.
La Farruca die 3 weken na het overlijden, na 1 min stilte, een stukje Bulería danst
Sharon Sapienza (La Valeta, Malta, 1974) was oprichtster en directrice van de productiemaatschappij Sonakay Producciones. Ze trad als tourmanager op voor vele artiesten waaronder José de Udaeta, Belén Maya, los Farrucos, Carmen Linares, Mayte Martín, Ana Morales, Guadalupe Torres en nog vele anderen. Ze produceerde en organiseerde voorstellingen die o.a. tijdens het Flamencofestival in Jerez en tijdens de Bienal de Flamenco de Sevilla te zien waren. Zelf organiseerde ze het Festival Internacional “Larachí Flamenca - Festival de Nuevos Valores Flamencos” dat 10 maal plaatsvonde in Sevilla, 5 maal in Parijs en eenmaal in Málaga.
Onder de artiestennaam La Dorá danste ze met Los Farrucos en nam deel aan 3 voorstellingen, een foto- en schilderijexpositie en een documentaire ter ere van Farruco.
In Malta danste ze in verschillende voorstellingen zoals 'Fiddler on the Roof', 'West Side Story', 'Me and My Girl' en 'Les Sylphides'.
Ze volgde gedurende 20 jaar lessen bij Matilde Coral, Antonio el Farruco en bij de Fundación de Arte Flamenco de Cristina Heeren.
|
|
 |
|
|