|
Flamencozanger van 9 jaar oud
20 april 2014:
Afgelopen vrijdag werd in Spanje de eerste aflevering uitgezonden door Tele 5 van het jeugdtalentenprogramma “La Voz Kids”. En tot ieders verrassing stond daar opeens de 9-jarige Raúl Vidal Guillamón flamenco te zingen! Het uit Cartagena afkomstig zangertje, die daar overigens bekend staat onder zijn bijnaam “El Balilla” (hij heeft zijn bijnaam geërfd van zijn vader die in zijn voetbalelftal “de kogel” (El Bala”) wordt genoemd. Raúl speelt ook als spits in een lokaal elftal), zong de hit van Camarón; “Como el agua”. De aanwezigen, en zeker de kenners zoals de jury, waren verrast want het is een moeilijk nummer om te zingen. De eerste akkoorden zijn niet zo herkenbaar, des te groter was de verrassing toen hij de melodie begon te zingen en iedereen het opeens herkende.
De eerste die zijn stoel direct omdraaide was David Bisbal, direct gevolgd door Rosario en Malú. Malú is overigens de dochter van Pepe de Lucía en Pepe heeft dit nummer voor Camarón geschreven.
Na afloop wilden alle drie de coaches de jongen dolgraag onder hun hoede nemen, en uiteindelijk koos hij zelf voor de enige man in de jury: David Bisbal. De familie vond het een hele eer voor de jongen dat David Bisbal als eerste zijn stoel draaide, omdat Raúl op voorhand had gezegd dat hij het liefst gecoacht wilde worden door hem.
Rosario, de dochter van de grote Lola Flores, probeerde nog met “Heb je enig idee hoe moeilijk het is om te zingen als Camarón? Ik stond er bijna bij te huilen. Ik wil je dolgraag opnemen in mijn team, ik ben gek op flamenco, ik vind je geweldig en wil samen genieten én kippenvel krijgen.” Maar dat was dus niet genoeg voor de jongen die besloot zich in het vervolg te laten begeleiden door David.
Over Raúl schreef ik eerder: dat bericht was toen pas mijn 9e nieuwsbericht op deze site, in januari 2013.
|
|