Presentatie affiche Cante de las Minas
5 april 2014:
Woensdagavond 2 april werd om 20:00 uur het affiche van het komende 54e Flamencofestival in La Unión “Cante de las Minas” gepresenteerd in Cartagena (Murcia).
Het affice werd gemaakt door de kunstenares Cristina Iglesias. En ik moet zeggen, ik heb zelden een slechter affiche gezien. Het kan zijn omdat ik een vorm van kleurenslechtziendheid heb (rood-groen kleurenblind) en dat dát de reden is dat het voor mij een grote brei is met een volstrekt onleesbare tekst. Dat hoop ik dan maar voor ze. Ik kan alleen maar “Internaci” en “Can” onderscheiden... Ze omschrijven het zelf als een spectaculair rooster van cellen die de hardheid en barre omstandigheden van mijnwerkers uitbeeldt. Tja. De kunstenares werd uitvoerig door de burgemeester bedankt omdat zij, volgens hem als internationaal bekend staande kunstenares, dit werk gratis gemaakt had en schonk aan de bevolking van La Unión. Ik zou er voor bedankt hebben... Inmiddels heb ik gezien dat ze blijkbaar iets heeft met dit hokjes thema want in het Museum Reina Sofia in Madrid staat iets vergelijkbaars.

De presentatie en persconferentie werd afgesloten door de winnaar van de Lámpara Minera van vorig jaar: Jeromo Segura.
|