johnny
 Home
Home > Noticias > Nieuwsberichten > Colegio Mayor S. Juan Evangelista dicht

Colegio Mayor S. Juan Evangelista dicht

3 augustus 2014:
In Madrid staat een universiteitszaal, bekend onder de straatnaam “El Johnny”, die een thuis was voor vele duizenden studenten en cultuurliefhebbers in de afgelopen tientallen jaren. Maar als gevolg van budgettaire problemen hebben ze nu hun deuren moeten sluiten.
Unicaja besloot al eind vorig jaar dat ze hun jaarlijkse subsidie van 50.000,- (die ze al gedurende bijna 50 jaar verstrekten!) zouden gaan stopzetten en dat ze nog een jaar zouden doorgaan om de organisatie in staat te stellen andere inkomstenbronnen aan te boren, maar dat is dus helaas niet gelukt.

Marina Heredia begeleid door Bola

De sluiting is jammer. Er zijn vele flamencovoorstellingen geprogrammeerd geweest: Enrique Morente trad er vaak op en ook het laatste optreden van Camarón met Tomatito vond hier plaats. Voor mij persoonlijk is het ook een ankerpunt in mijn liefde voor flamenco. Na een aanvankelijke kennismaking ergens in 1991/1992 die tot 1998 duurde hernieuwde die kennismaking zich in oktober 2001 toen ik in deze zaal gedurende twee opeenvolgende avonden Arcángel, Miguel Poveda, Susi en Chocolate zag optreden en m.n. door de optredens van Arcángel en Miguel Poveda weer helemaal terug bij flamenco was. Ook maakte ik er mijn enige – tot nu toe – live optreden van Tomatito mee.
De sluiting zal uitpakken als een cultureel verlies.

Ga naar vorig nieuwsbericht
Noticia
Ga naar volgend nieuwsbericht
Ga naar het overzicht van nieuwsberichten Ga naar het vorige nieuwsbericht Ga naar het volgende nieuwsbericht

neem contact op
Communicatie
Flamenco
Nieuwsberichten
Artistas
Agenda optredens
Winkelen (op een andere site)
Andere cultuuruitingen
flamencoschoenen
Danslessen nemen
Gitaarles nemen
Flamenco canon bekijken
Column lezen!
Pijsvraag winnen!
Dansschoenen kopen
Dansrok kopen
Flamenconieuws lezen!
Nieuwsbrieven lezen of op abonneren
Mail ons via:
Link naar pagina waarop je feedback kunt geven
Link nar pagina waarop je je kunt aanmelden om de nieuwsbrief te ontvangen
Link naar pagina waarop de nieuwste prijsvraag staat en waar vanaf je de oplossing kunt insturen
Link naar pagina waarop je tweedehands zaken te koop kunt vragen of aanbieden middels een advertentie
Link naar pagina waarop je een verzoek tot linkuitruil kunt indienen

Graag ontvang ik je kritiek, verbetervoorstellen of aanvullingen
Copyright                  Sitemap                 Links                  Privacy
Zonnebloemveld in Andalucía