fundacio cristina heeren
 Home
Home > Noticias > Nieuwsberichten > Cristina Heeren leverancier Bienal

Cristina Heeren leverancier Bienal

19 augustus 2014:
Tijdens de komende Bienal de Flamenco de Sevilla zijn er een relatief groot aantal oud-leerlingen van de Flamencostichting Cristina Heeren die er zullen optreden. Dat zullen ze met een grote glimlach ontvangen bij Cristina Heeren en dat is natuurlijk ook een compliment, als je een flamenco-opleiding runt.

Rocío Márquez

Ik vind er ook een minder positieve kant aan zitten. Voor gitaar kan ik niet spreken, want daar heb ik écht geen verstand van. Voor dans zit ik er neutraal in (hoewel, zouden dansers als Barullo, Farruquito en Fuensanta la Moneta ooit bij Cristina Heeren opgeleid kunnen zijn....nee, ik denk het niet), maar voor zang hoor ik links-en-rechts ook wel eens kritiek. Kritiek die ik wel herken.
De bij Cristina Heeren afgestudeerden zouden het “flamencogevoel” missen, de rauwheid ontberen, het improvisatievermogen ontbreekt en “glad” opgeleid zijn, waardoor de zang meer lijkt op het zingen van ingestudeerde liedjes dan van flamenco.

David Lagos

Ik herken dat gevoel wel een beetje. Sommigen zijn erg lyrisch in hun zang en soms klinkt het bijna alsof ze Zuid-Amerikaanse liedjes zingen in plaats van flamenco. Dat wil overigens voor mij niet zeggen dat het niet fijn is om naar hen te luisteren.
Kijk dat zangers als Guillermo Cano, Rocío Márquez, Argentina, Jeromo Segura, Gema Caballero, Sebastián Cruz, etc.  hun opleiding bij Cristina Heeren hebben gevolgd of afgemaakt, is toch wel terug te horen aan hun manier van zingen. Ik bedoel kun jij je voorstellen dat er zangers als Miguel Poveda, David Palomar, Jesús Méndez, Antonio Campos, David Lagos of José Valencia opgeleid zouden zijn bij Cristina Heeren; dacht het niet en ik denk – of misschien vraag ik het me wel af – of dat dus ook niet te horen is.

Gema Caballero

Maar ja, daar kan natuurlijk iedereen anders over denken, het anders horen en er een andere mening op na over houden.
Hoe dan ook; Cristina Heeren-studenten laten tijdens de komende Bienal in Sevilla van zich horen en laten zich zien!

Datum Naam artiest(en) / oud leerlinge(en)  

13 september Rafael Vilchez (Dans) Kaartjes

13 september Lucía Álvarez «La Piñona» (Dans) Kaartjes

14 september Rocío Márquez (Zang) Kaartjes

15 september Manuel de la Luz (Gitaar) Kaartjes

19 september  Yasaray Rodríguez (dans) en Rosa de Algeciras (zang) Kaartjes

19 september   Florencia O’Ryan (dans), Laura Santamaría (dans) en Alberto Sellés (dans)  in het Ballet Flamenco de Andalucía Kaartjes

20 september Rocío Márquez (zang: gastartiest van Esperanza Fernández) Kaartjes

20 september Lole de los Reyes (danst in de Cía. van Manuela Carrasco) Kaartjes

20 september Gema Caballero (zingt in de Cía. van Belén Maya) Kaartjes

22 september Rocío Bazán Kaartjes

24 september Raúl Cantizano (gitaar) Kaartjes

25 september Antonio Molina «El Choro» en Lucía Álvarez «La Piñona» (dansen in de Cía. Tablao El Arenal) Kaartjes

26 september Naique Ponce (zingt in de Cía. van Anabel Veloso) Kaartjes

29 september José Manuel Ramos «El Oruco» (doet palmas in de Cía. van Rocío Molina) Kaartjes

1 oktober Jeromo Segura (zang) Kaartjes

2 oktober Jeromo Segura (zang) en Jesús Corbacho (zang) zingen in de Cía. van Adela & Rafael Campallo Kaartjes

2 oktober Juan Antonio Santiago «Ñoño» (gitaar) Kaartjes

3 oktober Jeromo Segura (zingt in de Cía. van Eduardo Guerrero) Kaartjes

Ga naar vorig nieuwsbericht
Noticia
Ga naar volgend nieuwsbericht
Ga naar het overzicht van nieuwsberichten Ga naar het vorige nieuwsbericht Ga naar het volgende nieuwsbericht

neem contact op
Communicatie
Flamenco
Nieuwsberichten
Artistas
Agenda optredens
Winkelen (op een andere site)
Andere cultuuruitingen
flamencoschoenen
Danslessen nemen
Gitaarles nemen
Flamenco canon bekijken
Column lezen!
Pijsvraag winnen!
Dansschoenen kopen
Dansrok kopen
Flamenconieuws lezen!
Nieuwsbrieven lezen of op abonneren
Mail ons via:
Link naar pagina waarop je feedback kunt geven
Link nar pagina waarop je je kunt aanmelden om de nieuwsbrief te ontvangen
Link naar pagina waarop de nieuwste prijsvraag staat en waar vanaf je de oplossing kunt insturen
Link naar pagina waarop je tweedehands zaken te koop kunt vragen of aanbieden middels een advertentie
Link naar pagina waarop je een verzoek tot linkuitruil kunt indienen

Graag ontvang ik je kritiek, verbetervoorstellen of aanvullingen
Copyright                  Sitemap                 Links                  Privacy
Zonnebloemveld in Andalucía