maria
 Home
Home > Noticias > Nieuwsberichten > María, Cristina, Sevilla

María, Cristina, Sevilla

17 februari 2014:
Tussen 18 en 23 maart zijn er 4 voorstellingen onder de naam “María, Cristina, Sevilla”.
In de voorstelling worden 3 verschillende artistieke disciplines bijeen gebracht; klassieke gitaar, flamencogitaar en (flamenco- en moderne-) dans.
Ik dacht toen ik er van hoorde “hmmmm, zou ik dat willen zien?”. Ik ben al niet van de afdeling experimenten en “moderne flamenco” kan me maar zelden bekoren. Verder ben sowieso verhinderd, maar dat doet er even niet toe.
Tino heb ik een paar maal horen spelen en hoewel ik nauwelijks verstand van flamencogitaar heb, klinkt dat altijd goed in mijn oren. Vervolgens keek ik op youtube op zoek naar materiaal van Cristina Hall en liep daarbij tegen een Guajira met waaier aan die ze danste. Niet traditioneel gedanst, maar ik vónd het toch mooi! Mooie bewegingen, mooie lijnen. Deed me sterk aan de dans van Belén Maya denken. Kijk hieronder maar eens ernaar; de muzikale begeleiding ben ik niet kapot van (understatement), maar de dans spreekt me erg aan. En dat voor een traditionalist als ik…

Ik weet natuurlijk niet precies wat ze gaan doen, maar als ik niet verhinderd was, zou ik waarschijnlijk gaan kijken.

Dans: Cristina Hall
Flamencogitaar: Tino van der Sman
Gitaar en zang: María Marín

Dinsdag 18 maart 2014
Amsterdam: Podium Mozaiek
Aanvang: 20.30 uur
Entree: € 16,-

Reserveren: 202-5800381 
www.podiummozaiek.nl 

Woensdag 19 maart 2014
Den Haag: Het Koorenhuis
Aanvang: 20.15 uur

Reserveren: tinovandersman@yahoo.es

maria
María Marín

Donderdag 20 maart 2014
Delft: Rietveldtheater
Aanvang: 20.30 uur
Entree: € 15,- 
Reserveren: kassa@rietveldtheater.nl

Zondag 23 maart 2014
Utrecht: Rasa
Aanvang 15.00 uur

Reserveren: 030-2316040
www.rasa.nl 

poster

Ga naar vorig nieuwsbericht
Noticia
Ga naar volgend nieuwsbericht
Ga naar het overzicht van nieuwsberichten Ga naar het vorige nieuwsbericht Ga naar het volgende nieuwsbericht

neem contact op
Communicatie
Flamenco
Nieuwsberichten
Artistas
Agenda optredens
Winkelen (op een andere site)
Andere cultuuruitingen
flamencoschoenen
Danslessen nemen
Gitaarles nemen
Flamenco canon bekijken
Column lezen!
Pijsvraag winnen!
Dansschoenen kopen
Dansrok kopen
Flamenconieuws lezen!
Nieuwsbrieven lezen of op abonneren
Mail ons via:
Link naar pagina waarop je feedback kunt geven
Link nar pagina waarop je je kunt aanmelden om de nieuwsbrief te ontvangen
Link naar pagina waarop de nieuwste prijsvraag staat en waar vanaf je de oplossing kunt insturen
Link naar pagina waarop je tweedehands zaken te koop kunt vragen of aanbieden middels een advertentie
Link naar pagina waarop je een verzoek tot linkuitruil kunt indienen

Graag ontvang ik je kritiek, verbetervoorstellen of aanvullingen
Copyright                  Sitemap                 Links                  Privacy
Zonnebloemveld in Andalucía