paco
 Home
Home > Noticias > Nieuwsberichten > Paco morgen begraven in Algeciras

Paco morgen begraven in Algeciras

28 februari 2014:
Morgen, zaterdag 1 maart, wordt Paco de Lucía op de oude begraafplaats in Algeciras begraven, zoals hij zelf graag wilde, bij zijn vader en zijn moeder.

paco
In het midden zijn weduwe en daarnaast Pepe de Lucía, zijn broer

Vandaag is hij met het vliegtuig aangekomen in Madrid en overgebracht naar het Auditorio Nacional om opgebaard te liggen van 13:00 uur tot 18:00 uur. Beelden daarvan zijn live via internet te volgen tot +/- 17:45 uur.

opgebaard

Toen rond 17:30 uur het concierto de Aranjuez klonk, werd dit na afloop gevolgd door een minutenlange staande ovatie.

Vervolgens zal hij met de auto overgebracht worden naar Algeciras waar hij opgebaard zal liggen vanaf 00:30 uur tot 12:30 uur als hij overgebracht wordt voor de uitvaartdienst.
Mensen kunnen daar - in de grote zaal van het gemeentehuis - afscheid nemen van hem.
In de kerk "Nuestra Señora de la Palma" vindt om 13:00 uur de uitvaartdienst plaats. Daarna begeeft de begrafenisstoet zich naar de begraafplaats waar hij in besloten kring een christelijke begrafenis krijgt.

Nu bleek dat hij wandelend en met zijn kinderen spelend op het strand pijn kreeg op zijn borst en hij is vervolgens zelf naar het ziekenhuis gegaan waar hij aldus overleed aan de gevolgen van een hartstilstand. De familie heeft vervolgens gevraagd om de berichtgeving even een paar uur op te houden, vandaar dat wij pas op woensdag hiervan op de hoogte kwamen.

Er is ook een digitaal condoleanceregister waarin je een boodschap kunt achterlaten. Inmiddels staan er al meer dan 1400 berichten in, uit o.a. Rusland, Brazilië, Italië, Portugal, Frankrijk, Duitsland, Marokko, Nederland en de Verenigde Staten.

Vanmiddag tijdens de persconferentie van het Flamencofestival de Jerez werd ook duidelijk dat het optreden van het sextet van Tomatito morgenavond in Teatro Villamarta in Jerez niet doorgaat. Tomatito heeft een medische verklaring overgelegd waaruit blijkt dat hij morgenavond niet kán optreden als gevolg van een "ataque de ansiedad". Dat is uit te leggen als een aanval van, letterlijk, onevenwichtigheid zowel emotioneel als fysiek. Een soort van zenuwinzinking lijkt mij dan. Hij was een goede vriend van Paco en ik kán me zelfs voorstellen dat hij - behalve dat hij emotioneel niet in staat is om op te treden na dit verlies - als zigeuner ook qua bijgeloof het beter maar niet kan maken om 's avonds te doen alsof er niks aan de hand is en gewoon op te treden. Maar dat laatste is een persoonlijke gedachte van mij.

Ga naar vorig nieuwsbericht
Noticia
Ga naar volgend nieuwsbericht
Ga naar het overzicht van nieuwsberichten Ga naar het vorige nieuwsbericht Ga naar het volgende nieuwsbericht

neem contact op
Communicatie
Flamenco
Nieuwsberichten
Artistas
Agenda optredens
Winkelen (op een andere site)
Andere cultuuruitingen
flamencoschoenen
Danslessen nemen
Gitaarles nemen
Flamenco canon bekijken
Column lezen!
Pijsvraag winnen!
Dansschoenen kopen
Dansrok kopen
Flamenconieuws lezen!
Nieuwsbrieven lezen of op abonneren
Mail ons via:
Link naar pagina waarop je feedback kunt geven
Link nar pagina waarop je je kunt aanmelden om de nieuwsbrief te ontvangen
Link naar pagina waarop de nieuwste prijsvraag staat en waar vanaf je de oplossing kunt insturen
Link naar pagina waarop je tweedehands zaken te koop kunt vragen of aanbieden middels een advertentie
Link naar pagina waarop je een verzoek tot linkuitruil kunt indienen

Graag ontvang ik je kritiek, verbetervoorstellen of aanvullingen
Copyright                  Sitemap                 Links                  Privacy
Zonnebloemveld in Andalucía