Bajari
 Home
Home > Noticias > Nieuwsberichten > Bajarí genomineerd voor een "Gaudi"

Bajarí genomineerd voor een "Gaudi"

3 januari 2014:
De flamencodocumentaire “Bajarí” (“Barcelona” in het caló) van Eva Vila is genomineerd voor een van de Spaanse filmprijzen "Gaudi" die toegekend worden door de Catalaanse Cinema Academie.
De favoriete film is “Los últimos días” over een apocalyps in Barcelona met 11 nominaties.
Bajarí neemt het op in de categorie beste documentaire tegen “Els records glaçats” van Albert Solé; “Món petit” van Marcel Barrena en “Serrat y Sabina, el símbolo y el cuate” van  Francesc Relea.
Ik heb “Bajarí” afgelopen week op DVD gezien en snap de nominatie eerlijk gezegd niet zo goed, anders dan dat het een documentaire betreft die over Barcelona / Bajarí gaat en ze dáár gevoelig voor zijn. Een in mijn ogen rommelige documentaire-film (het is niet altijd duidelijk of er nu een film gemaakt is of een documentaire; mij maak je niet wijs dat er niet geacteerd werd) zonder duidelijk verhaal en zonder een goed eindproduct in die zin dat ze blijkbaar op weg naar een voorstelling zijn, maar er maar weinig aan het einde van de voorstelling te zien is. Wat ik leuk vond om te zien is het gedrag en de uitstraling van een van de hoofdpersonages: het jongetje Juanito.
Bajari
Op 2 februari a.s. worden de toegekende prijzen tijdens een gala bekendgemaakt.

Ga naar vorig nieuwsbericht
Noticia
Ga naar volgend nieuwsbericht
Ga naar het overzicht van nieuwsberichten Ga naar het vorige nieuwsbericht Ga naar het volgende nieuwsbericht

neem contact op
Communicatie
Flamenco
Nieuwsberichten
Artistas
Agenda optredens
Winkelen (op een andere site)
Andere cultuuruitingen
flamencoschoenen
Danslessen nemen
Gitaarles nemen
Flamenco canon bekijken
Column lezen!
Pijsvraag winnen!
Dansschoenen kopen
Dansrok kopen
Flamenconieuws lezen!
Nieuwsbrieven lezen of op abonneren
Mail ons via:
Link naar pagina waarop je feedback kunt geven
Link nar pagina waarop je je kunt aanmelden om de nieuwsbrief te ontvangen
Link naar pagina waarop de nieuwste prijsvraag staat en waar vanaf je de oplossing kunt insturen
Link naar pagina waarop je tweedehands zaken te koop kunt vragen of aanbieden middels een advertentie
Link naar pagina waarop je een verzoek tot linkuitruil kunt indienen

Graag ontvang ik je kritiek, verbetervoorstellen of aanvullingen
Copyright                  Sitemap                 Links                  Privacy
Zonnebloemveld in Andalucía