Annette meets Maria meets Anne
31 maart 2014:
Conferentie:
Vanavond, maandag 31 maart a.s., is er een conferentie bij Instituto Cervantes in Utrecht. Hierbij zal Annette Embrechts op een “Zomergasten”-achtige wijze Maria Juncal interviewen met betrekking tot haar dansvoorstelling “Anne Frank”. Deze voorstelling is gebaseerd op een eerder voorstelling van Juncal genaamd “El encierro de Anne Frank”.

Optreden:
Vervolgens zal María Juncal op donderdag 3 april optreden in de Stadsschouwburg.
Begeleid door een 7-koppig muziekensemble combineert Juncal haar danstechniek met haar energie en expressiviteit, afgewisseld met verstilling. En dat is voor mij precies waar het bij haar fout gaat: als zij danst gaat ze voor mijn gevoel van pose naar pose: weinig flow, weinig echte dans. Je kunt er mooie foto’s van maken, maar die zijn naar mijn mening beter dan het optreden zelf. Maar ik heb haar vaker op youtube gezien en maar éénmaal live, dus misschien is mijn beeld gebaseerd op oude herinneringen en is het nu veel beter. Maar ik ben er toen zó op afgeknapt dat ik moeite heb om me daar overheen te zetten en weer eens een live voorstelling van haar te bezoeken.
Maar O.K.: In deze theatrale dansvoorstelling staat het “ondergedoken” leven van Anne Frank centraal.
Workshop:
Vervolgens zal ze op vrijdag 4 april een korte workshop bij eLe Fuente Flamenca geven.
De lessen zijn als volgt:
- van 16.00 uur – 17.30 uur: middengevorderde niveau
- van 18.00 uur – 19.30 uur: gevorderden niveau
María zal worden begeleid door de Nederlandse gitarist Lesley van Brederode.
Volg je één les kost dat € 55,-. Volg je beide lessen dan kost dat € 80,-.
De lessen worden gegeven bij Fuente Flamenca, Oudegracht aan de werf 209 in Utrecht.
Je kunt je aanmelden per mail (postbus@centro-flamenco.nl) o.v.v.:
Je naam, als je een FlamencoPas hebt, het nummer van de pas en het/de onderde(e)l(en) waaraan je wenst deel te nemen.
|