Marco Flores
 Home
Home > Noticias > Nieuwsberichten > Marco Flores doolt door zijn labyrinth

Marco Flores doolt door zijn labyrinth

3 maart 2014:
Ook al ben ik nu weer terug in Nederland (goh, wat heb ik het gemist....) dat wil natuurlijk niet zeggen dat julie ook niet meer verder geïnformeerd worden over de lopende voorstellingen. Volgend jaar probeer ik weer, net als vorig jaar, het hele festival – 2 weken – te blijven.

Marco Flores

Gisteravond stond de voorstelling van de sympathieke Marco Flores op het programma: “Laberíntica”. Hij heeft hierbij de artistieke leiding, choreografie, muzikale directie én de productie voor zijn rekening genomen. Deels hebben Juan Carlos Lérida en Olga Pericet ook nog invloed gehad. Lopen door een labyrinth is continu beslissingen nemen op zoek naar de uitgang. Met het risico deze niet te vinden. En daar is Marco Flores in deze tweede solo-voorstelling van hem vanuit gegaan. In de kunst is – net als in het leven – de reis erheen belangrijker dan de aankomst.

Marco
Goed uitgevoerde synchrone sprong en op het juiste moment genomen foto

Hij had 4 dansers in een groep meegenomen in deze voorstelling; geen van allen flamencodansers, maar dansers die óók flamencoballet kunnen dansen (bailarines en geen bailaores). Ieder heeft zijn eigen stijl waarbij Marco optrad als een soort van gids in de mist. Steeds stapte een danser uit de groep en deed dan zíjn dans: een zapateado, tangos, zambra, soleá, taranto.
Op enig moment werd er ook, tot enthousiasme van het publiek – op zoek naar flamenco? –, een bulerías gedanst. Dat doet al vermoeden dat de voorstelling niet heel erg flamenco-flamenco is geweest en dat vind ik altijd jammer tijdens een flamencofestival. Maar O.K.: ik vertrouw er blind op dat hij een staande ovatie heeft gekregen en dat gun ik hem als mens zeker: hij heeft een sympathieke uitstraling.

Ga naar vorig nieuwsbericht
Noticia
Ga naar volgend nieuwsbericht
Ga naar het overzicht van nieuwsberichten Ga naar het vorige nieuwsbericht Ga naar het volgende nieuwsbericht

neem contact op
Communicatie
Flamenco
Nieuwsberichten
Artistas
Agenda optredens
Winkelen (op een andere site)
Andere cultuuruitingen
flamencoschoenen
Danslessen nemen
Gitaarles nemen
Flamenco canon bekijken
Column lezen!
Pijsvraag winnen!
Dansschoenen kopen
Dansrok kopen
Flamenconieuws lezen!
Nieuwsbrieven lezen of op abonneren
Mail ons via:
Link naar pagina waarop je feedback kunt geven
Link nar pagina waarop je je kunt aanmelden om de nieuwsbrief te ontvangen
Link naar pagina waarop de nieuwste prijsvraag staat en waar vanaf je de oplossing kunt insturen
Link naar pagina waarop je tweedehands zaken te koop kunt vragen of aanbieden middels een advertentie
Link naar pagina waarop je een verzoek tot linkuitruil kunt indienen

Graag ontvang ik je kritiek, verbetervoorstellen of aanvullingen
Copyright                  Sitemap                 Links                  Privacy
Zonnebloemveld in Andalucía