25 "Camarón"restaurants en 3 musea
17 mei 2014:
Camarón was tijdens zijn leven al een legende en is nu, 22 jaar na diens overlijden, getransformeerd in een merknaam. Een merknaam die nu gekoppeld wordt aan een restaurantketen en 3 musea waarvan er een in Shanghai ligt. Verder wordt er gedacht aan kledingzaken / -lijn en aan een eigen parfummerk.
Dit is bekendgemaakt door de Firma Below, die sinds eind 2012 eigenaar is van het beeldrecht en merknaam Camarón. Ze zijn voornemens de merknaam Camarón zodanig te exploiteren dat ze daar de komen de 25 jaar middels bijna 50 activiteiten 12 miljoen en in de komende 40 jaar 20 miljoen euro wereldwijd aan opbengsten genereren. De erfgenamen, die tot nu toe bijna uitsluitend profiteerden van de rechten op Camarón’s muziek, zijn de belangrijkste rechthebbenden op deze verwachte opbrengsten; ze krijgen 80% daarvan.
Camarón begeleid door Tomatito zingt Alegrías
Er staan ook twee theaterproducties op stapel; “Bailando a Camarón” onder muzikale leiding van Jesús Bola en de musical “Eterno Camarón” die binnen een paar maanden haar première beleeft in Sevilla.
Komende herfst wordt er door een nationale TV-zender een programma uitgezonden onder de naam “Los Camarones”over het leven van de erfopvolgers, waarin een aantal grote artiesten over Camarón spreken. Deze documentaire wordt o.a. vertoond tijdens het komende Filmfestival van Berlijn.
Onder de lopende projecten is er nu dus ook restaurantketen die 25 themarestaurants opzet opgedragen aan Camarón. We zullen zien of dit iets is dat gaat aanslaan. Meevaller: "Camarón" betekent "garnaal"...
|