festival
 Home
Home > Noticias > Nieuwsberichten > Luísa Palicio: revelatie Festival de Jerez

Luísa Palicio: revelatie Festival de Jerez

16 april 2015:
Een van de laatste prijzen is toegekend aan een artiest die optrad tijdens het Festival de Jerez vorige maand. Het is de jonge danseres Luísa Palicio geworden die verkozen werd tot de revelatie van het festival. De betreffende prijs wordt al vele jaren toegekend door Bar Juanito.
Degene die mogen stemmen zijn leden van de geaccrediteerde pers. Ze werd verkozen n.a.v. haar voorstelling “Sevilla” waarin ze een eerbetoon bracht aan de zgn. Sevilliaanse school.

Luísa Palicio

Luiísa Palicio werd in Estepona (Málaga) geboren op 20 april 1984 en begon met dansen vanaf haar 4e jaar. Op haar 10e trad ze voor het eerst op voor publiek. Vanaf dat moment nam ze lessen van de groten binnen de flamencodans zoals Milagros Menjibar, Rafael Campallo, Manolo Soler, Javier Barón of Antonio Canales.
De prijzen die ze won zijn o.a. de eerste prijs tijdens het Concurso de Baile Joven de la Fundación Cristina Heeren de Arte Flamenco de Sevilla en de Premio Nacional de Baile por Alegrías van de peña flamenca La Perla de Cádiz.  Tijdens de Bienal de Sevilla in 2006 won ze ook daar de revelatieprijs: en dat is 9 jaar geleden. Dus een béétje vreemd is het wel als je 9 jaar later op een andere plek een vergelijkbare prijs wint, vind ik. Maar ja, daar kan zij niks aan doen.
Was ik het ermee eens? Laat ik zo zeggen, ik heb gestemd op Gema Moneo, maar ook in Spanje vertegenwoordig ik dus geen meerderheid van stemmen.... Boeit dat? Voor geen meter.

sevilla

De prijs die ze nu in het Festival de Jerez wint bestaat sinds 2008 en werd door de eigenaar van de genoemde bar gecreëerd: de “Alcachofa de Plata”. In het verleden werd de prijs gewonnen door artiesten als Nani Paños & Rafael Estévez (2008), Concha Jareño (2009), Olga Pericet (2010), Leonor Leal (2011), Manuel Liñán (2012), Karime Amaya (2013) en Sara Calero & Alberto Sellés ex aequo (vorig jaar, 2014).

Ga naar vorig nieuwsbericht
Noticia
Ga naar volgend nieuwsbericht
Ga naar het overzicht van nieuwsberichten Ga naar het vorige nieuwsbericht Ga naar het volgende nieuwsbericht

neem contact op
Communicatie
Flamenco
Nieuwsberichten
Artistas
Agenda optredens
Winkelen (op een andere site)
Andere cultuuruitingen
flamencoschoenen
Danslessen nemen
Gitaarles nemen
Flamenco canon bekijken
Column lezen!
Pijsvraag winnen!
Dansschoenen kopen
Dansrok kopen
Flamenconieuws lezen!
Nieuwsbrieven lezen of op abonneren
Mail ons via:
Link naar pagina waarop je feedback kunt geven
Link nar pagina waarop je je kunt aanmelden om de nieuwsbrief te ontvangen
Link naar pagina waarop de nieuwste prijsvraag staat en waar vanaf je de oplossing kunt insturen
Link naar pagina waarop je tweedehands zaken te koop kunt vragen of aanbieden middels een advertentie
Link naar pagina waarop je een verzoek tot linkuitruil kunt indienen

Graag ontvang ik je kritiek, verbetervoorstellen of aanvullingen
Copyright                  Sitemap                 Links                  Privacy
Zonnebloemveld in Andalucía