|
Even geen bereik...
19 augustus 2015:
De afgelopen dagen was ik in New York: een bijzondere korte vakantie, gezien de plek aan de overkant van de plas; ik kom geregeld in Spanje, maar in de V.S. was dit pas de tweede maal en voor mijn medereizigers zelfs de eerste maal. En juist daar, dáár waar het internet uitgevonden werd, kwam ik in een hotel terecht in Manhattan waar ze even een paar dagen internetproblemen bleken te hebben en hun netwerk steeds weer "down" ging. Dat zorgde in mijn geval er voor dat daar, waar ik op het platteland van Spanje nooit problemen heb en zelfs in de meest goedkope hostals gratis een werkend internet tot mijn beschikking heb, in een van de meest moderne steden in het westen, ik geen mails kon ontvangen en geen flamenconieuws kon zoeken, vinden en er berichten van maken.... leidende tot de langste nieuwsloze periode van de site sinds de lancering op 1 januari 2013.

Er zijn ergere dingen en ik heb desondanks de tijd goed omgekregen. Ik had een paar vooroordelen over New York (erg druk, nep-vriendelijkheid, onveiligheid op straat) die geen van allen bleken te kloppen: alleen in de horeca zijn ze soms net even té vriendelijk en dan wordt het nep. maar voor de rest: g-e-w-e-l-d-i-g-e stad én mensen. Mocht je ooit de kans hebben / krijgen: doén!
Na een nachtvlucht waarin slapen niet vanzelfsprekend is (comfort én gewend geraakt aan de Amerikaanse oostkusttijd) vechtend tegen mijn jetlag, ga ik proberen de opgelopen nieuwsachterstand een beetje in te halen de komende 24 uur...
|
|