pele
 Home
Home > Noticias > Nieuwsberichten > Optreden El Pele gecancelled
 

Optreden El Pele gecancelled

6 december 2015:
Vanavond zou Pele samen met de pianist Dorantes en El Farru optreden in het Auditorium Manuel de Falla in Granada met hun voorstelling “'Dos cabezas... pa un sombrero” maar dat optreden werd gisteren opeens afgezegd. De reden zou liggen in de “promotionele problemen veroorzaakt door de producer Guillermusic S.L”. Dan denk ik “promotionele problemen”? Er zullen gewoon onvoldoende kaartjes verkocht zijn en ze willen niet voor een half bezette zaal optreden. Maar of dat ook de reden is? En of dat veroorzaakt is door de producer?
Ze verklaarden verder dat het optreden verplaatst wordt naar een ander moment en de mensen die hun kaartje al gekocht hadden die kunnen hun geld terugkrijgen bij het verkooppunt.

In deze voorstelling, die ik gezien heb in Carré waarbij Farruquito optrad, combineert Pele zijn stem niet alleen met de traditionele gitaar, maar m.n. met de pianomuziek van Dorantes. Als je dan – zoals ik – voor de stem van Pele komt en de dans van Farruquito, dan kan zo’n avond bijna niet kapot, maar als je “gewoon” komt kijken en luisteren naar flamenco, kan ik me voorstellen dat je de gitaar erg, heel erg vaak mist. Laat ik het anders zeggen: hoe groot mijn bewondering ook is voor de geweldige zang van Pele en dans van Farruquito, maar deze voorstelling zou ik niet meer hoeven te zien. En dat vind ik zó jammer om te moeten zeggen, want het zijn in mijn ogen wel twee flamencoreuzen. Ik had nooit gedacht de gitaar zó (vaak) te kunnen missen, achteraf gezien.

pele-farruquito-dorantes
Farruquito danst op gitaarspel van Niño Seve en Antonio Patrocinio hijo

Maar goed, Pele ging verder in zijn reactie met de opmerking dat deze innovatie helemaal niet schadelijk is voor flamenco, en dat hij in dit geval ook helemaal geen gitaar nodig heeft (...). Hij wil slechts een liefhebbend publiek dat energie geeft en af en toe een olé roept en dan weet hij zeker dat ze binnenkort in het audotorium in Granada naar hem kunnen komen luisteren. Een zelfvertrouwen waarvan ik niet weet waar het op gebaseerd is, tenzij hij het over een andere voorstelling heeft, misschien....

Ga naar vorig nieuwsbericht
Noticia
Ga naar volgend nieuwsbericht
Ga naar het overzicht van nieuwsberichten Ga naar het vorige nieuwsbericht Ga naar het volgende nieuwsbericht
 
neem contact op
Communicatie
Flamenco
Nieuwsberichten
Artistas
Agenda optredens
Winkelen (op een andere site)
Andere cultuuruitingen
flamencoschoenen
Danslessen nemen
Gitaarles nemen
Flamenco canon bekijken
Column lezen!
Pijsvraag winnen!
Dansschoenen kopen
Dansrok kopen
Flamenconieuws lezen!
Nieuwsbrieven lezen of op abonneren
Mail ons via:
Link naar pagina waarop je feedback kunt geven
Link nar pagina waarop je je kunt aanmelden om de nieuwsbrief te ontvangen
Link naar pagina waarop de nieuwste prijsvraag staat en waar vanaf je de oplossing kunt insturen
Link naar pagina waarop je tweedehands zaken te koop kunt vragen of aanbieden middels een advertentie
Link naar pagina waarop je een verzoek tot linkuitruil kunt indienen

 

 

Graag ontvang ik je kritiek, verbetervoorstellen of aanvullingen
Copyright                  Sitemap                 Links                  Privacy
Zonnebloemveld in Andalucía