6 juli 2015:
Eindelijk, na de eerste aankondiging in oktober 2014, is dan nu eindelijk het debuutalbum van de Jerezaanse flamencogitarist Alfredo Lagos (Jerez de la Frontera, 1971) verschenen; dat wil zeggen, vanaf morgen verkrijgbaar. Ik vind hem een erg goed en virtuoze, lyrische gitarist. Fijn om naar te luisteren en ook toenemend gevraagd door grote artiesten zoals Estrella Morente en Miguel Poveda. Overigens ook in het verleden als begeleider van artiesten als Enrique Morente, José Mercé en Duenede en bij dansers als Joaquín Grilo, Sara Baras en Israel Galván. Ik heb hem dverse malen live mogen horen en dat was altijd een genoegen; ik hoop dat zijn album dat ook zal zijn. Het album draagt de naam "Punto de Fuga" (verdwijnpunt: punt waar twee die in werkelijkheid evenwijdig lopen, elkaar raken "aan de horizon") en Estrella Morente en Diego Carrasco zijn er in ieder geval op terug te horen. Gezien de titel hoop ik wel dat het nog steeds flamenco zal zijn wat we te horen gaan krijgen...
Alfredo begeleidt zijn broer David Lagos bij Alegrías
Hij komt op mij over als een zeer bescheiden en introverte man. Bij de presentatie van het album van zijn broer - David Lagos - die hij op gitaar begeleidde, liet ik ook hem die CD signeren: hij nam er zelfs de tijd voor om bij zijn naam nog een gitaartje te tekenen...