16 september 2015:
In 15 dagen tijd hebben zich inmiddels meer dan 700 leerlingen uit 41 landen ingeschreven voor een cursus van het Festival de Jerez, dat komend jaar haar 20e editie houdt tussen 19 februari en 5 maart. Er zijn 43 cursussen waar max. 1.055 leerlingen aan kunnen deelnemen, dus er zijn nog plaatsen, maar ik zou niet tot de Kerst wachten voordat ik besloot om mij in te schrijven mocht je dat van plan zijn / overwegen.
Inmiddels zijn er 10 cursussen volgeboekt en de verwachting bestaat dat ze vrijwel “uitverkocht” zullen raken richting festival. De dominante aanwezigheid van Japanse leerlingen en Europeanen is vergelijkbaar met de bezetting van de cursussen begin dit jaar, maar we kunnen het al een aantal jaren een globaal festival noemen, want ook vanuit verdere plekken, zoals Mexico, de Verenigde Staten, Colombia en Zuid-Afrika zijn er inmiddels aangemelde leerlingen. Het lijkt erop dat jaarlijks eerder grote aantallen studenten zich aanmelden en dat heeft natuurlijk ook te maken met het aantrekkelijke aanbod van lessen in de diverse (5) niveaus, met docenten die als docent of danser (flamenco-)wereldberoemd zijn.
Zie verder mijn eerdere berichten met enige uitleg en overzicht van de nog beschikbare lessen.