6 september 2015:
Ik berichtte er op 3 mei over: Madonna was op zoek naar een flamencodanseres en hield audities om die te vinden. Ze heeft haar inmiddels ook gevonden: de Spaanse Sonia Olla.
Zij is geboren in Barcelona en nam lessen van m.n. Merche Esmeralda, Manolo Marín en Antonio Canales. In 1999 debuteerde ze als professioneel danseres in de voorstelling “Amargo” o.l.v. Rafael Amargo.
Na enkele opnames gezien van haar te hebben denk ik te kunnen stellen dat ze een "O.K."-danseres is: niet opvallend en bijzonder, je hebt er in Spanje vele tientallen van rondlopen, maar het feit dat ze haar thuisbasis in New York heeft (en dus waarschijnlijk inmiddels vloeiend Engels spreekt!), flamenco kan dansen en beschikbaar is om die tour mee te maken zal de keuze mede bepaald hebben.
Ze liep enkele jaren geleden de flamencozanger Ismael de la Rosa Fernández tegen het lijf en vormde met hem een koppel, zowel zakelijk als privé. Ze vertrokken naar New York en werken sindsdien aan hun voorstellingen vanuit de States; hun nieuwe thuisland.
De tour waaraan ze zal meewerken is de Rebel Heart tour van Madonna: deze begint a.s. woensdag in Montreal en zal op 28 november Antwerpen en met Sinterklaas (5 en 6 december) Amsterdam bezoeken.
Ik las het bericht het eerst op de facebookpagina van het enige Nederlandstalige flamencotijdschrift: Mundo Flamenco.