amador
 Home
Home > Noticias > Nieuwsberichten > Gitarist Ramón Amador overleden

Gitarist Ramón Amador overleden

20 december 2016:
Gisteren werd bekend dat de Sevilliaanse flamencogitarist Ramón Amador Moreno overleden is. Hij overleed in de middag aan een hartfalen nadat hij al een jaar geleden gestopt was met optreden als gevolg van gezondheidsproblemen. Hij trad vrijwel altijd op als begeleidingsgitarist, maar heeft ook in een voorstelling in 2009 van Pastora Galván wel eens gezongen en er waren zelfs momenten dat hij danste.

amador

Hij werd in 1955 geboren in de schoot van de grote en bekende flamencofamilie “Amador”. Hij trad uiteraard vaak met familieleden op, zoals hij Juan José Amador, zijn neef, geregeld begeleidde. Hij is ook te horen op enkele albums aangezien hij zowel Curro Fernández als Remedios Amaya daarbij begeleid heeft. Verder heeft hij een groot deel van zijn artistieke leven op de bühne gespeeld van het flamencotablao Los Gallos in Sevilla.

Ik heb hem de afgelopen tien jaar driemaal mogen zien optreden, en hij viel me daarbij niet echt op. Zijn zoon, Ramón Amador Heredia, zal het stokje nu overnemen…

Middelste van de drie gitaristen is Ramón

Ga naar vorig nieuwsbericht
Noticia
Ga naar volgend nieuwsbericht
Ga naar het overzicht van nieuwsberichten Ga naar het vorige nieuwsbericht Ga naar het volgende nieuwsbericht

neem contact op
Communicatie
Flamenco
Nieuwsberichten
Artistas
Agenda optredens
Winkelen (op een andere site)
Andere cultuuruitingen
flamencoschoenen
Danslessen nemen
Gitaarles nemen
Flamenco canon bekijken
Column lezen!
Pijsvraag winnen!
Dansschoenen kopen
Dansrok kopen
Flamenconieuws lezen!
Nieuwsbrieven lezen of op abonneren
Mail ons via:
Link naar pagina waarop je feedback kunt geven
Link nar pagina waarop je je kunt aanmelden om de nieuwsbrief te ontvangen
Link naar pagina waarop de nieuwste prijsvraag staat en waar vanaf je de oplossing kunt insturen
Link naar pagina waarop je tweedehands zaken te koop kunt vragen of aanbieden middels een advertentie
Link naar pagina waarop je een verzoek tot linkuitruil kunt indienen

Graag ontvang ik je kritiek, verbetervoorstellen of aanvullingen
Copyright                  Sitemap                 Links                  Privacy
Zonnebloemveld in Andalucía