andres pena
 Home
Home > Noticias > Nieuwsberichten > Sfeerbeeld: Andrés Peña en Pilar groots
 

Sfeerbeeld: Andrés Peña en Pilar groots
4 van de 5 sterren

28 juli 2016:
Gisteravond traden Andrés Peña en Pilar Ogalla op in het kader van de Los Veranos del Corral, in de Corral del Carbón in Granada.

Even na 22:30 uur betraden ze samen het podium om een Alegrías te dansen in de broeierige Granadese warmte. Dat ging goed en was mooi om te zien, zoals er altijd iets extra’s op het podium gebeurt als man en vrouw samen dansen.

Pilar verdween maar Andrés bleef staan en danste vervolgens een soort van mix waarin achtereenvolgens Fandangos, Tangos, Caña en Rondeñas de revue passeerden: het was eigenlijk ongelooflijk hoe lang de man achter elkaar door danste met een variëteit aan voetenwerk dat ik zelden in “een dans” gezien heb. Geweldig mooi en goed. De vloer was wat minder en dat betekende dat je vooral ook goed moest kijken wat hij allemaal deed aan voetenwerk; en gelukkig hadden we uitstekend zicht daar op. En het was niet – zoals sommigen doen – alleen maar voetenwerk, want het dánste ook.

Andres
Andrés gisteravond in Granada

Nadat Jesús Guerero solo een Bulerías speelde, kwam Pilar Ogalla om haar solo te dansen: een Taranto. Goed uitgevoerd, mooie bewegingen, vrouwelijk dansend en met een goede voetentechniek liet ze zien dat ze uitstekend bij haar man pastte: ook artistiek. Bij het aflopen van de bühne onder het overdonderende applaus bleef ze in het donker tegen een pilaar aangeleund staan: ze (b)leek last van haar rug te hebben en was volgens mij compleet gesloopt door deze inspanning. Misschien een beetje uit training, gecombineerd met de temperatuur of wellicht geblesseerd, maar ik zag het eigenlijk toevallig omdat ik in die hoek waar ze bleef staan, buiten het zicht van het grootste deel van het publiek, dat meekreeg. Het duurde even voordat ze de laatste paar stappen naar de kleedkamer kon overbruggen.

Na een deel zang door El Londro en David Carpio was het de beurt aan Andrés om zijn afsluitende solo te dansen: een soleá, zijn favoriete danspalo. Mooi gedanst, “gas geven en terugnemen” zowel in zijn dans als in zijn uitstraling liet hij zien waartoe hij in staat is.
In het publiek zaten aardig wat dansleerlingen die van Andrés les namen deze week en dat lieten ze horen ook: hands up voor hun docent.


Andrés en Pilar tijdens een eerdere editie van de Veranos del Corral

Tijdens een minutenlang durende staande ovatie namen de artiesten afscheid van het publiek en nadat ook hun (Pilar’s en Andrés’) dochtertje even haar buiging op het podium gemaakt had voor het publiek, vertrokken we weer richting ons hostal, waar we rond 02:00 uur in slaap vielen. We hebben de afgelopen week veel én mooie flamenco mogen meemaken!

Ga naar vorig nieuwsbericht
Noticia
Ga naar volgend nieuwsbericht
Ga naar het overzicht van nieuwsberichten Ga naar het vorige nieuwsbericht Ga naar het volgende nieuwsbericht
 
neem contact op
Communicatie
Flamenco
Nieuwsberichten
Artistas
Agenda optredens
Winkelen (op een andere site)
Andere cultuuruitingen
flamencoschoenen
Danslessen nemen
Gitaarles nemen
Flamenco canon bekijken
Column lezen!
Pijsvraag winnen!
Dansschoenen kopen
Dansrok kopen
Flamenconieuws lezen!
Nieuwsbrieven lezen of op abonneren
Mail ons via:
Link naar pagina waarop je feedback kunt geven
Link nar pagina waarop je je kunt aanmelden om de nieuwsbrief te ontvangen
Link naar pagina waarop de nieuwste prijsvraag staat en waar vanaf je de oplossing kunt insturen
Link naar pagina waarop je tweedehands zaken te koop kunt vragen of aanbieden middels een advertentie
Link naar pagina waarop je een verzoek tot linkuitruil kunt indienen

 

 

Graag ontvang ik je kritiek, verbetervoorstellen of aanvullingen
Copyright                  Sitemap                 Links                  Privacy
Zonnebloemveld in Andalucía