|
Antonio Malena beste begeleidingszanger
13 maart 2016:
Na afloop van het Festival de Jerez worden er ook de publieks- en criticiprijzen bekendgemaakt. De stemmen worden geteld en de uitkomst is duidelijk. En nogal eens discutabel. Zo ook nu (althans voor mij). De prijs voor de beste zanger die voor dans zaong is deze editie naar Antonio Malena gegaan. Hij is een sympathike en – heowel je dat vaak aan foto’s niet zou afzien, bescheiden mens en een goede zanger voor dans, dat staat buiten kijf, maar daar zijn er wel meer van. Als ik echter naar de voorstellingen van het afgelopen festival kijk dan is het de vraag of zijn “Jerezaan-zijn” iet van doorslaggevend belang is geweest? De andere zangers die m.i. meedongen naar deze onderscheiding zijn toch tenminste: José Valencia, Jesús Corbacho, Juan José Amador, Miguel Ortega, Manuel Gago, El Londro, David Lagos, etc. Allemaal zangers die toch zéker zo goed als Antonio zijn. Maar goed, het is een uitslag en je kunt wel overal over zeuren (ik zeuerr al volgens sommigen teveel…), dus de uitslag is dus gewoon dat Antonio Malena deze editie de beste dansbegeleidende zanger is geweest. Klaar.
Tijdens het afgelopen Festival de Jerez
Hij neemt de prijs over van David Lagos die vorig jaar de gelukkige was.
In de komende twee weken worden er nog twee prijzen bekendgemaakt: de prijs van de critici (voor een voorstelling) en de revelatie-prijs (voor een danser/-es)
|
|