Heeren
 Home
Home > Noticias > Nieuwsberichten > Cristina Heeren presenteert zich in Jerez

Cristina Heeren presenteert zich in Jerez
3 VAN DE 5 STERREN

5 maart 2016:
In de Sala Paúl was gisteren zowel om 12:00 uur als om 17:00 uur een voorstelling te zien die gegeven werd door studenten aan de Fundación Cristina Heeren uit Sevilla onder de naam “Eclosión” (het eerste begin / ontluiking). Ze werden daarbij ondersteund door een aantal beroepszangers, zoals Javier Riviera en bijv. Vicente Gelo.

Cristina Heeren in Jerez
Rechts Carmen Young (foto: J. Fergo / Fest. de Jerez)

Het werd best een leuke namiddag. Ze waren met 11 danseressen (geen dansers) en er zat in ieder geval één kleine danseres (achteraf - na internet speurwerk) bleek ze Carmen Young te heten en uit Mexico te komen) bij die een vracht uitstraling én mooi dansen liet zien, en een energie en plezier waarmee ze veruit de meeste aandacht trok van de kijkers, althans van mij. Erg leuk om te zien. Als die doorzet gaan we daar nog van horen, die meid hóórt gewoon op een podium thuis.
De voorstelling was in drie duidelijke delen verdeeld: een deel "gewoon" dansen, een deel dansen met mantón en een deel met bata de cola. Er zater teveel danseressen bij met weinig uitstraling (maar dat kan in de loop der jaren nog komen), goed voetenwerk maar in het gezicht gebeurde niks (dat kunnen de zenuwen zijn) en veel technisch dansen (dat is dan hun houvast). Alleen, zoals gezegd een paar die zich onderscheiden, met fier aan kop, de kleinste van het stel: Carmen Young.

De deelnemende danseressen waren:
Danssolisten: Beatriz Cruz de Alba, Coral Moreno Moreno, Beatriz Rivero Pardal en dus Carmen Young.
Cuerpo de baile: Claudia Culpo, Fabiola Margarita García Gómez, María Elena Lorente Corvi, Alicia López Rubio, María Martha Moreno Romero, Mariona Puigdemasa Nieto en Melina Valente Requena
Zangers: Javier Rivera, Vicente Gelo, Manuel Romero en een zangeres waarvan ik tot nu niet de naam van weet, evenals ook de twee giaristen anonimem voor mij zijn gebleven...

Ga naar vorig nieuwsbericht
Noticia
Ga naar volgend nieuwsbericht
Ga naar het overzicht van nieuwsberichten Ga naar het vorige nieuwsbericht Ga naar het volgende nieuwsbericht

neem contact op
Communicatie
Flamenco
Nieuwsberichten
Artistas
Agenda optredens
Winkelen (op een andere site)
Andere cultuuruitingen
flamencoschoenen
Danslessen nemen
Gitaarles nemen
Flamenco canon bekijken
Column lezen!
Pijsvraag winnen!
Dansschoenen kopen
Dansrok kopen
Flamenconieuws lezen!
Nieuwsbrieven lezen of op abonneren
Mail ons via:
Link naar pagina waarop je feedback kunt geven
Link nar pagina waarop je je kunt aanmelden om de nieuwsbrief te ontvangen
Link naar pagina waarop de nieuwste prijsvraag staat en waar vanaf je de oplossing kunt insturen
Link naar pagina waarop je tweedehands zaken te koop kunt vragen of aanbieden middels een advertentie
Link naar pagina waarop je een verzoek tot linkuitruil kunt indienen

Graag ontvang ik je kritiek, verbetervoorstellen of aanvullingen
Copyright                  Sitemap                 Links                  Privacy
Zonnebloemveld in Andalucía