|
Cristina Heeren presenteert zich in Jerez
5 maart 2016:
In de Sala Paúl was gisteren zowel om 12:00 uur als om 17:00 uur een voorstelling te zien die gegeven werd door studenten aan de Fundación Cristina Heeren uit Sevilla onder de naam “Eclosión” (het eerste begin / ontluiking). Ze werden daarbij ondersteund door een aantal beroepszangers, zoals Javier Riviera en bijv. Vicente Gelo.

Rechts Carmen Young (foto: J. Fergo / Fest. de Jerez)
Het werd best een leuke namiddag. Ze waren met 11 danseressen (geen dansers) en er zat in ieder geval één kleine danseres (achteraf - na internet speurwerk) bleek ze Carmen Young te heten en uit Mexico te komen) bij die een vracht uitstraling én mooi dansen liet zien, en een energie en plezier waarmee ze veruit de meeste aandacht trok van de kijkers, althans van mij. Erg leuk om te zien. Als die doorzet gaan we daar nog van horen, die meid hóórt gewoon op een podium thuis.
De voorstelling was in drie duidelijke delen verdeeld: een deel "gewoon" dansen, een deel dansen met mantón en een deel met bata de cola. Er zater teveel danseressen bij met weinig uitstraling (maar dat kan in de loop der jaren nog komen), goed voetenwerk maar in het gezicht gebeurde niks (dat kunnen de zenuwen zijn) en veel technisch dansen (dat is dan hun houvast). Alleen, zoals gezegd een paar die zich onderscheiden, met fier aan kop, de kleinste van het stel: Carmen Young.
De deelnemende danseressen waren:
Danssolisten: Beatriz Cruz de Alba, Coral Moreno Moreno, Beatriz Rivero Pardal en dus Carmen Young.
Cuerpo de baile: Claudia Culpo, Fabiola Margarita García Gómez, María Elena Lorente Corvi, Alicia López Rubio, María Martha Moreno Romero, Mariona Puigdemasa Nieto en Melina Valente Requena
Zangers: Javier Rivera, Vicente Gelo, Manuel Romero en een zangeres waarvan ik tot nu niet de naam van weet, evenals ook de twee giaristen anonimem voor mij zijn gebleven...
|
|