estevez-panos
 Home
Home > Noticias > Nieuwsberichten > Paños + Estévez = géén flamenco

Paños + Estévez = géén flamenco
halve ster van de 5 sterren

4 maart 2016:

Gisteren – by far – the qua flamenco slechtste voorstelling van het festival gezien.

Het zijn Rafael Éstevez en Nani Paños, de twee dansers-choreografen – die daarvoor verantwoordelijk waren. Ze hadden een voorstelling gemaakt, "Bailables", die ons zou moeten gaan laten zien dat álle palos inmiddels dansbaar zijn.
Zoals jullie wellicht weten zijn er palos die specifiek bedoeld zijn om naar te luisteren en die ook, omdat een voorspelbaar ritme ontbreekt, niet dansbaar zijn. Beide heren wilden ons gisteren van het tegendeel gaan overtuigen. Nou, bring it on, zou ik zeggen…

nai
estevez
beide foto's: J. Fergo / Fest. de Jerez

Ik heb vanalles gezien, maar ik moét wel een cultuurdebiel zijn en op kunstzinnig gebied achterlijk, want ik heb werkelijk niks van die hele voorstelling begrepen. En flamenco heb ik al helemáál niet gezien.

Er zaten bewegingen in die deden denken aan moderne dans, zoals ik die wel vaker gezien heb. Maar er zaten ook stukjes toneel in, stukjes waar bewogen werd maar zonder muziek en ook niet in een bepaald gelijk ritme of tempo.

Kortom, ik zat klem midden in een rij anders was ik er al, zoals een aantal mensen ook daadwerkelijk deed, na een kwartiertje eruit gegaan: ik had mijn tijd beter kunnen besteden, met wát dan ook…

Wat wel knap en goed was, was de muzikant die ze erbij gehaald hadden: Mathia López "El Mati": de man speelde zowel piano, als gitaar, als cajón én zong.

Overigens was het de terugkeer van Rafael Estévez naar het podium na een gedwongen onderbreking van 2 jaar van zijn artistieke loopbaan als uitvoerend artiest: hij heeft een probleem gehad dat hem letterlijk bijna een been gekost heeft. Maar goed, hij is weer terug. Voor de liefhebber.
Nu heb ik tegen heug en meug de rit uitgezeten en besloten: nooit meer Éstevez & Paños. Zonde van mijn tijd, want ook als ik loslaat flamenco te gaan zien, vind ik het niet mooi / leuk om naar te kijken.

Ga naar vorig nieuwsbericht
Noticia
Ga naar volgend nieuwsbericht
Ga naar het overzicht van nieuwsberichten Ga naar het vorige nieuwsbericht Ga naar het volgende nieuwsbericht

neem contact op
Communicatie
Flamenco
Nieuwsberichten
Artistas
Agenda optredens
Winkelen (op een andere site)
Andere cultuuruitingen
flamencoschoenen
Danslessen nemen
Gitaarles nemen
Flamenco canon bekijken
Column lezen!
Pijsvraag winnen!
Dansschoenen kopen
Dansrok kopen
Flamenconieuws lezen!
Nieuwsbrieven lezen of op abonneren
Mail ons via:
Link naar pagina waarop je feedback kunt geven
Link nar pagina waarop je je kunt aanmelden om de nieuwsbrief te ontvangen
Link naar pagina waarop de nieuwste prijsvraag staat en waar vanaf je de oplossing kunt insturen
Link naar pagina waarop je tweedehands zaken te koop kunt vragen of aanbieden middels een advertentie
Link naar pagina waarop je een verzoek tot linkuitruil kunt indienen

Graag ontvang ik je kritiek, verbetervoorstellen of aanvullingen
Copyright                  Sitemap                 Links                  Privacy
Zonnebloemveld in Andalucía