|
Programma eerbetoon Torta bekend
12 mei 2016:
Zoals eerder gemeld komt er eindelijk het beloofde eerbetoon aan de overleden Jerezaanse flamencozanger El Torta. dat gaat plaatsvinden op vrijdag 17 juni vanaf 22:00 uur in de stierenvechtersarena van Jerez.
En er is een hele reeks aan artiesten die hun medewerking heeft toegezegd.
Dat zijn o.a. de zangers Luís Moneo, Capullo de Jerez, Arcángel, Marina Heredia, Juana la del Pipa, La Macanita, waarschijnlijk ook Remedios Amaya (ligt natuurlijk een beetje aan de behandelingen die ze momenteel ondergaat), Jesús Méndez, Antonio Reyes, Juanito Villar, Rancapino én zijn zoon, Vicente Soto, Luís el Zambo, Fernando de la Morena, Momo Moneo enAntonio Agujetas.
Verder komen de bekende gitaristen Paco Cepero, Niño Jero, Diego del Morao, Antonio Higuero, Fernando Moreno, Juan Diego, Domingo Rubichi en manuel Parrilla.
De dansers Farruquito, Antonio el Pipa, María José Franco en Soraya Clavijo.
Maar ook Diego Carrasco, het duo Navajita Plateá, La Reina Gitana, Tino di Geraldo en Jerry Gonzalez. En nog veel meer artiesten worden genoemd op deze schier oneindige lijst.

Triviaal detail: toeval of niet, maar de maker van de poster van de nu al gedenkwaardige avond gebruikte hetzelfde lettertype als ik gebruikte voor de naam van mijn site. Ik schreef in 2008 op de pagina "voortgang" het volgende: "...Ik realiseer me dat ik ook toestemming dien te krijgen om het door mij gebruikte lettertype (Bleeding Cowboys) in de banner te mogen gebruiken. Ik zoek de rechthebbende op en mail Guillaume Séguin, een Canadees uit Ottawa die dit lettertype heeft gemaakt. Al snel, op 23 februari 2008, krijg ik een bericht terug: geen probleem, ik mag het - gratis - gebruiken. ...".
|
|