3 juni 2015: Vorig jaar was ik voor het eerst bij een editie van dit beroemde festival in La Puebla de Cazalla. Op de dag dat het Nederlands voetbalelftal Brazilië opzij zette woonde ik de optredens bij van o.a. Pele.
De datum en het programma van dit jaar is afgelopen week bekendgemaakt. Het festival vindt plaats op zaterdag 11 juli (en aangezien mijn zomervakantie dan nog niet begonnen is zal ik de editie van dit jaar dus gaan missen) en de volgende artiesten zullen die avond in de Hacienda Fuenlonguilla vanaf 23:00 uur gaan optreden:
Elu de Jerez begeleid door Domingo Rubichi in het voorprogramma, gevolgd door Cancanilla de Málaga begeleid door Rafael Riqueni, José Menese begeleid door Antonio Carrión en Mayte Martín begeleid door Juan Ramón Caro. De avond wordt door een dansvoorstelling afgewisseld van Pepa Montes. Zij wordt begeleid door de zangers Vicente Gelo en Sebastián Cruz en op gitaar door Ricardo Miño.
Pepa Montes trad op tijdens de Bienal de Sevilla in
2008 met de reeds overleden Terremoto hijo en Manuel Molina
In de week voorafgaande aan de galavond zijn er nog conferenties, een boekpresentatie, 'n flamencofilmvertoning, exposities en een recital van Jeromo Segura, begeleid door Jesús Guerrero. De voorafgaande dinsdag 7 juli organiseren ze ook de tweede editie van het Reunión de Canto Jondo in de lokale gevangenis (Centro Penitenciario Sevilla II) waar o.a. Ana Ramirez “La Yiya” zal optreden.