Site "on hold" per 1 januari 2017
18 september 2016:
De site is bezig aan zijn vierde jaar online en het gaat goed. Gemiddeld tussen de 50 en 60 nieuwsberichten per maand, iedere zes weken een column van de vaste columniste (Jacky Westerhof) en iedere 6 weken een andere gastcoluminst(e). Verder iedere 6 weken een prijsvraag en iedere 6 weken een nieuwsbrief. Maandelijks wordt de site globaal 3000 maal bezocht en ik heb er plezier in om me dagelijks ermee bezig te houden én leer daarbij ook nog eens steeds meer over flamenco. Maar.....

Mijn "nummer 1" werkplek
Als ik kijk hoeveel tijd ik ermee kwijt ben (iedere avond tussen 1,5 en 4 uur) met het opzoeken van nieuws, vanuit het Spaans proberen te begrijpen wat er staat, foto's en filmpjes erbij zoeken en bewerken, banner voor de nieuwspagina maken, inhoudelijk bericht maken en plaatsen en ik me daarbij voorgenomen heb dagelijks 1 à 2 nieuwsberichten te plaatsen (en met mijn persoonlijkheid "verplicht" ik me dat zelf ook) dan beperkt me dat behoorlijk in het doen van andere zaken ernaast.

mijn "nummer 2 werkplek"
En ik wil er wel andere zaken naast doen.
Zo heb ik mij afgelopen jaar voorgenomen drie boeken te gaan schrijven; een boek te gebruiken in mijn dagelijkse werk, een boek over een ontwikkelingsstoornis en een flamencoboek. Ik ben aan twee boeken begonnen, maar loop vast door het ontbreken van de benodigde tijd daarvoor.
Toen ik gisteren een autorit maakte van Maastricht naar Arnhem drong het besef tot me door dat ik gewoon moest kiezen en niet én, én, én kon doen, maar wel óf, óf.
Dat betekent dat ik er voor gekozen heb om vanaf 1 januari a.s. de site "te bevriezen" (hij blijft online staan) en met mijn boeken aan de slag ga. Als die klaar zijn, dan kijk ik of ik dan weer de flamencosite herstart met de dagelijkse nieuwsberichten, etc.

Dit jaat minstens 60 en max 221 bezoekers op een dag gehad tot vandaag
Dat betekent dat na
- 2 jaar (april 2005 - april 2007) denken, besluiten, verzinnen, ontwerpen, kiezen en organiseren
- ruim 5,5 jaar (mei 2007 - december 2012) maken van de "start"opstelling van de site
- 4 jaar (januari 2013 - december 2016) online functioneren,
de site per 1 januari 2017 "bevroren" wordt en dus gebruikt kan blijven worden om te raadplegen, er in ieder geval voorlopig geen actuele nieuwsberichten, nieuwsbrieven, columns en prijsvragen zullen verschijnen. Tot, tja, tot misschien over een jaar of drie, want ik verwacht met mijn nieuwe voornemens wel drie jaar zeker bezig te zijn (en bij het inschatten van de benodigde tijd voor het maken van deze site bleek al dat tijd inschatten niet mijn sterkste punt is ;-).
Ik zal een mooie makkelijke prijsvraag voor de Kerst maken en op 31 december de uitslag melden en een aantal leuke prijzen uitgeven aan de goede inzenders (m.n. kaartjes voor voorstellingen in het kader van de komende Biënnale, denk ik) en daarmee sluit ik dan voorlopig af.

een keertje "hoog bezoek" gehad...
Nou, ik gooi er nog een kwartaal tegenaan en dan is het even goed geweest. Het is maar dat jullie het alvast weten.
John
|